Witam serdecznie wszystkich internetowych wędrowców na moim pierwszym blogu i zapraszam do jego lektury.

"ENBSeries" - dalszy ciąg moich zmagań.

Postanowiłem, ze ponownie napisze coś na temat tego programiku Borisa Vorontsova, ponieważ zaciekawiły mnie jego możliwości w starych i współczesnych grach. Dla przypomnienia owy programik często składa się z nie więcej niż trzech plików : zmodyfikowanej biblioteki d3d9.dll lub d3d8.dll, pliku "enbseries.ini," (gdzie możemy zmieniać parametry poszczególnych efektów wpisując dla nich odpowiednie wartości liczbowe i włączajac bądz wyłączać efekty takie jak: bloom, SSAO, motion blur, Reflection, occlusion, Depth Of Field it). Do starszych gier autor dodał także plik "enbconvertor.ini" i oprócz pliku "d3d8.dll" także plik "d3d9.dll" dzięki którym możemy zaimplementować efekty wizualne rodem z gier opartych na Direct 9.. Bardzo dobrze wygląda to na przykładzie gry Deus Ex, gdzie uaktywnienie wszystkich funkcji programu (SHIFT+F12) daje niespodziewane efekty wizualne oraz w grze Unreal i Unreal Tournament 99. Pakiet zawiera również plik "key_codes.txt" (którego znaczenia jeszcze nie rozumiem) a czasami także 24 Bitowa paletę tekstur. Często instalowałem dany wersję programu do odpowiedniej gry nie wiedząc jakie to da efekty. Zabawa jest dosyć żmudna. Jeśli wygląd zmodyfikowanej gry nam się nie spodoba to ponownie musimy wyłączyć grę i modyfikować plik "enbseries.ini" i tak do uzyskania przez nas odpowiedniego skutku. Często mieszałem pliki z poszczególnych wersji programu i dopiero wtedy uzyskiwałem pożądane efekty. Powiem szczerze,  ze jeszcze nie opanowałem dobrze możliwości tego programiku, gdyż bawię się nim stosunkowo od niedawna więc większość rzeczy robię w tym temacie trochę na farta. Ale jakoś mi to na razie wychodzi, więc myślę, ze nie jest źle. Dla przypomnienia napiszę, ze efekt Bloom można włączyć lub wyłączyć wciskając kombinacje klawiszy SHIFT+F9 a cały program uaktywnia się wciskając SHIFT+F12. W poście umieściłem do ściągnięcia gotowe konfiguracje programu do poszczególnych gier do ściągnięcia z darmowego serwera Mediafire, gdzie nie trzeba się nawet rejestrować aby to zrobić.

Uwaga! Nie jestem wstanie przewidzieć jak po zastosowaniu tych konfiguracji dana wersja gry zachowa się na twoim komputerze. Dlatego nie biorę odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku jego nieprawidłowego działania. Ale myślę, ze nie powinno być zbyt dużych komplikacji jeśli zastosujesz go  w  grach które opisałem poniżej.
Dla przypomnienia dodam, ze modyfikacje można użyć tylko w produkcjach korzystających z bibliotek DirectX. Więc nie próbujcie uruchamiać w grach korzystających z Opengl, takich jak: Quake 4 czy Doom 3 oraz najnowszym Wolfenstein'ie, bo to po prostu nie zadziała i stracicie tylko czas.
A więc do dzieła. Zapraszam do dalszej części artykułu.

FEAR: First Encounter Assault Recon

Na pierwszy ogień pójdzie znana fanom gier FPS i horrorów seria FEAR, gdzie autorzy tego hity sprzed lat uraczyli nas wartką akcją z dużą domieszką filmowych efektów rodem z wysokobudżetowych  filmów akcji. W sumie zdaje sobie sprawę że nie każdemu miłośnikowi tej gry takie nasycenie kolorów i efektów może się spodobać z uwagi na to, że gra miła być z założenia szara i brudna.


Przed i po zastosowaniu modyfikacji
























Download:

FEAR: Extraction Point

Teraz chciałbym pokazać jak zastosowanie tej modyfikacji wpłynęło na wygląd i jakość efektów wizualnych do dodatku FEAR'a - Extraction Point. Tutaj zastosowana przeze mnie wersja modyfikacji charakteryzuje się mniejszym nasyceniem kolorów.

   Przed i Po





























 








Download:


Przed i PO





















Download:



FEAR 2: Project Origin + Reborn

Fear 2 to ostatnia część tej gry, gdzie twórcy podrasowali mocno silnik graficzny tak aby spełniał współczesne standardy. Do tej części gry również nie omieszkałem zastosować tej modyfikacji. Oto efekty mojej pracy.

Przed i Po


































Download:


Serious Sam

Teraz dla odmiany chciałbym wam pokazać jak sprawuje się modyfikacja w  nieco głupkowatej i zwariowanej serii gier o  poważnym Samie firmy Croteam. Oczywiście ściągnięte pliki wrzucamy do folderu "Bin" znajdującego się w głównym folderze z grą:).
Uwaga! Po uruchomieniu gry zamiast ekranu menu pojawi się prawdopodobnie czerwony lun zielony ekran, ale wtedy należny wciskać klawisz "tyldy" aż pojawi się właściwe menu. Za wynikłe niedogodności przepraszam:).

Serious Sam: The First Encounter




Przed i Po





























Download:


Serious Sam: Second Encounter

Przed i Po















Download:


Serious Sam 2

Przed i Po






















Download:


Firma Croteam w 2009 roku wydała zremasterowaną wersje swojego hitu sprzed lat, zawierającą nowe tekstury w wysokiej rozdzielczości oraz wiele nowych efektów graficznych wraz z zremasterowaną ścieżką dźwiękową.

Przed i Po




















Download:

Painikiller: Battle out of Hell

Następnym testowanym przeze mnie hitem jest trochę zapomniany przez graczy "Painkiller" wyprodukowany przez nasze rodzime studio "People Can Fly", gdzie również musimy posyłać na tamten świat rożnego rodzaju kreatury.
W sumie w sposobie grania Painkiller nie rożni się zbytnio od cyklu "Serious Sam", tylko klimat jest całkiem inny bardziej ciężki i złowrogi z dużym naciskiem na wyeksponowanie demonicznych elementów. Dla fanów "ostrej siekanki i rąbanki" pozycja wręcz obowiązkowa. Jeśli jeszcze poprosicie Mikołaja to może dostaniecie ją pod choinkę:).
 Przykładowe zrzuty ekranowe z gry przed i po aktywacji moda. Screeny pochodzą z wersji  "Painkiller Black Edition".






















Download:


Painkiller: Overdose

Sequel niestety nie był tak dobry jak poprzedniczka z uwagi na to że tą część gry nie wydało polskie studio "People Can Fly", lecz czeskie  Mindware Studios. Kontynuacja gry nie wprowadziła do rozgrywki żadnych rewolucyjnych zmian. Gra polega nadal na masowej eksterminacji wrogów przy użyciu podobnych jak w poprzedniczce środków zagłady. Tyle odnośnie historii. W tej produkcji użyłem wersji, która mocno nasyciła kolorystykę gry eksponując tym samym bardziej efekty wizualne.Grając czułem się jak bym naprawdę był w piekle.


Zrzuty ekranowe







































Download:


Painkiller Resurrection

Nie omieszkałem również spróbować modyfikacji w ostatniej z części Painkillera. Wydało ją znowu całkiem inne studio a mianowicie austriacka grupa "Homegrown Games", na zlecenie firmy JoWood będącej właścicielem praw do marki. Niestety gra nie okazała się hitem na miarę pierwszego Painkillera. JoWood  zawaliła ponownie sprawę i gra okazała się kiepska, z duża ilością bugów i poronionymi pomysłami twórców. Aż żal dupę ściska ze tak znana marka jak Painkiller została kompletnie unicestwiona przez swojego wydawcę. Chyba kolejnej części już nikt nie kupi, jeśli w ogóle zostanie wydana przez tego wydawcę w co raczej wątpię. 


















Download:


Unreal Gold

O serii Unreal słyszał niemalże każdy miłośnik fps'ów i gier w ogóle, ale nie wszyscy w nią grali, szczególnie jeśli chodzi o młodszych graczy. Dlatego chciałbym wspomnieć nieco o grze. 
Akcja gry dzieje się w dalekiej przyszłości. Rasa ludzka zdołał już opanować dalekie obszary kosmosu.  Więzienny statek kosmiczny w którym lecimy jako więzień ulega awarii i rozbija się na nieznanej planecie zamieszkałej przez pokojowo nastawiona rasę "Nali". Jednak rdzenni mieszkańcy planety muszą znosić jarzmo niewolize strony najeźdźców przybyłych z dalekiego Imperium Skaarj. Pozwolę sobie dodać, ze gra miała na owe czasy dobrą oprawę wizualno-dźwiękową oraz bardzo ciekawą fabułę z której  w wyniku  naszych dalszych postępów grze dowiadujemy się w końcu dlaczego Nali zostali podporządkowani obcej i wojowniczej rasie Skaarj.
 Do gry zainstalowałem dodatkowo tekstury w wysokiej jakości ze strony: http://www.celticwarriors.net/Website/Downloads/Textures/Textures.htm . Tylko niestety kiedy użyjemy nowych efektów wizualnych może pojawić się czarny horyzont na niebie. No cóż nie wszystko musi wychodzić od razu :).




















Unreal Tournament 99

Dla przypomnienia to gra stworzona na klasycznym FPS'ie Unreal przez Epic Games i przeznaczona głównie dla trybu wieloosobowej rozgrywki a także do gry z bootami. Zapoczątkowała ona zupełnie nową gałąź serii Unreal. Gra była uznawana za jednego z największych konkurentów dla gry Quake III.
Również tak jak poprzednio użyłem nowych tekstur ( http://www.celticwarriors.net/Website/Downloads/Textures/Textures.htm ) stworzonych specjalnie dla potrzeb tej gry i specjalnej wersji programu ENBSeries, która implementuje nowoczesne efekty graficzne na stary silnik gry.























Deus Ex

To równie hit wielkiego formatu co wspomniany przeze mnie wcześniej Unreal. Gra powstała w 2000 roku. 






























Sposób instalacji rożnych wersji modyfikacji do tej gry:

Może nie zmęczyłem was tym przydługim postem. Nie chciałem się skupiać tylko na jednym tytule, gdyż chciałem pokazać, że program ENBSeries jest aplikacją, która potrafi obsłużyć wiele tytułów opartych na technologii DirectX. Nie pokazałem jak to wygląda w wielu innych grach bo jest to prawie niemożliwe z uwagi na to, że gier na których można przetestować owy programik jest naprawdę wiele, wystarczy spojrzeć do poprzedniego postu o ENBseries, gdzie wyliczyłem tytuły na których ten program działa. Jest to lista nie pełna. Dlatego poniżej podam tytuły na których powinna działać oraz  gry na których prawdopodobnie może zadziałać:
  1. seria Need for speed, prawdopodobnie od Underground, ale odpowiednio dobrana i skonfigurowana wersja może już pójść na wcześniejszych wersjach, jak choćby Hot Pursuit 2.
  2. Unreal Tournament 3, mam na komputerze już w pełni działająca wersje programu, gra wygląda ładniej, dzięki tym efektom.
  3. TimeShift, zastosowałem wersję bodajże taką sama, jak w FEAR: Perseus Mandate i Extraction Point.
  4. Left 4 Dead i Left 4 Dead 2.
  5. Terrorist Takedown 3 i inne gry wydawcy City Interactiwe oparte na silniku FEAR'a
  6. Halo 2 i Halo 1
  7. Remaki gry Alien Breed, ale efekty są słabo widoczne, może jeszcze pokombinuje z innymi wersjami albo zwiększę nasilenie poszczególnych efektów w pliku "enbseries.ini".
  8.  Lost Planet: Colonial Edition i Lost Planet 2
  9. Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 w jedynce nie sprawdzałem jeszcze, bo to ponoć inny silnik graficzny.
  10. Unreal Tournament 2003
  11. prawdopodobnie powinno działać na trochę starszych grach wykorzystujących silnika Unreal 3. Próbowałem w Dark Void i Dead Space, ale ta sztuczka nie udała mi się, gdyż za mało jeszcze wiem jak ten mod działa:(.
  12. Działa na wszystkich Battlefieldach: 1942, 2, 2142.
  13. W grze SinEpisodes z 2006 roku, ale na Zeno Clash  ta sztuka nieudała mi się, może trzeba inną wersję spróbować
  14. Necrovision z uwagi na zmodyfikowany silnik Painkillera.
Uff to na tyle dzisiaj tego. Mógłbym pisać i pisać:)
Dzieki za cierpliwość, jeśli ktokolwiek z was dotrwał do końca śledząc ten post i rozgardiasz jaki powstał w tym poście. W sumie co za dużo to niezdrowo. Jeśli będzie wola z waszej strony abym przetestował owy programik  w innych grach to dajcie znać komentarzem wtedy na pewno się tym zajmę:).
Pozdrawiam serdecznie wszystkich miłośników modyfikacji graficznych i nie tylko.



3 komentarze:

  1. Mam pytanie,gdy juz się zainstaluje moda to trzeba go aktywować po każdo razowym wyłączeniu gry czy raczej już zostanie tak na stałe?

    OdpowiedzUsuń
  2. Już dawno się tym nie bawiłem a teraz wyszły nowe wersje tej modyfikacji, ale do tej pory w pliku enbseries.ini wystarczało w linijce UseEffect=0 zmienić na 1 i program powinien te efekty włączać automatycznie wraz ze startem danej gry :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na to wygląda, że w plikach pobranych ode mnie ten efekt jest przestawiony na 0 więc musisz go zmienić na 1 i będzie się włączał automatycznie jak nawet zakończysz grę.

    OdpowiedzUsuń