Witam serdecznie wszystkich internetowych wędrowców na moim pierwszym blogu i zapraszam do jego lektury.

Mistake Of Pythagoras modyfikcja single playerowa dla Half Life 2.

Mistakes of Pythagoras - mogło być lepiej.

Długo zwlekałem z zagraniem w tę produkcje w sumie z wielu powodów. Jednym z nich było niewątpliwie inne podejście autora do omawianej tematyki, w której to odszedł od znanego do tej pory motywu najazdu obcej rasy zwanej Kombinatem i walki Ruchu Oporu z nim.  Autor produkcji Japończyk, Koumei Satou znany jest ze swego nowatorskiego podejścia do tematyki. Wydał już wcześnie takie  produkcje jak: Sweet oraz Peaces Like US dla HL1. W sumie sugerowałem się tylko screenami, które do mnie jakoś nie przemawiały. Dopiero Musiałem sam zmierzyć się z tą produkcją. Autor dzięki swoim nowatorskim pomysłom stworzył całkiem świeży i zjadliwy mod, który pod wieloma względami góruje nad konkurencją głownie za sprawa swojego nietypowego podejścia do tematu.





Zaczynając grać musimy pozbyć się swoich przyzwyczajeń ponieważ to co zobaczymy w produkcji będzie bardzo odbiegać od tego co wcześniej znaliśmy grając w HL2.
W produkcji mamy Kombinat, który okupuje City 17, ale pewnego dnia następuję seria nie wyjaśnionych zdarzeń która wprawia w osłupienie i szok obydwie strony konfliktu. Mianowicie z nieba zaczynają spadać olbrzymie kamienne cyfry tak bez powodu mogłoby się wydawać, a może to jest zapowiedź zbliżającej się inwazji jeszcze jednej obcej i nikomu nieznanej cywilizacji? Wszystko to wydaje się bardzo frapujące i jest pełne nie domówień, pytań i zagadek, na które może uda nam się znaleźć odpowiedź, bądź i nie. 
Produkcja jak już wspomniałem ma w sobie olbrzymi potencjał ze względu na nowatorskie skrypty, nietuzinkową miejscami scenerię, i fabułę która wciąga nas całkowicie w świat autora coraz dalej, aż do intrygującego zakończenia, który rodzi więcej pytań niż odpowiedzi. Ale żeby się o tym przekonać powinniście sami tego doświadczyć grając w te nietuzinkową produkcję.
Niestety wielu z was zapyta dlaczego tak na wstępie napisałem. Niestety na początku ostatniego rozdziału autor zafundował nam nudny i zupełnie psujący klimat produkcji "grunfest" z olbrzymią ilością Headcrabów i  innych przeciwników, momentami wręcz ocierający się o absurd. Tego drogi autorze nie powinno być. Lepiej wyglądałyby w tym miejscu zmagania z bossem w postaci zagadek logicznych. Granie w tym miejscu bardzo mnie irytowało, gdyż oczekiwałem czegoś z goła odmiennego od autora.
Jednak mimo tego polecam tę produkcje tym, którzy cenią sobie nowatorstwo w świecie HL i chcieli by odpocząć od ciągłej walki kombinatu z ruchem oporu.



Zalety produkcji:
  1. świeży i nowatorski klimat.
  2. intro i outro.
  3. ciekawe skrypty.
  4. ciekawa fabuła.
  5. ciekawe lokacje.
  6. zagadki logiczne.
Wady produkcji:
  1. trudne grunfestowe momenty
  2. innych wad nie stwierdzono:)

Data publikacji: 17.02.2006

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz